Sök

VInternet

Frågor & svar

Här hittar du förhoppningsvis svaret på den fråga du har, om inte, kontakta oss!

Mail

  • Varför kan jag ta emot men inte skicka mail?

De vanligaste orsakerna till att mail inte går att skicka är att serverportnummer eller autentisering inte är korrekt inställt. Autentisering ska vara aktiverat med samma uppgifter som för inkommande servern och port för utgående server ska vara 2525.
Se guiderna för mer information >>

  • Vad är skillnaden mellan POP3 och IMAP?

När en du hämtar hem din mail med en POP3-anslutning töms inkorgen från servern och går inte att hämta hem till exempelvis en mobiltelefon eller ses via webmailen.

IMAP sparar en kopia av alla dina mail på servern skulle din dator gå sönder finns mailen lagrade hos oss. Nackdelen är självklart att mailboxen snabbare blir full än vid använding av POP3.

  • Vart hittar jag min webbmail?

Den hittar du på http://mail.foretaget.se/, alltså t ex http://mail.standardbolag.se. Och där loggar du in med dina inloggningsuppgifter.

  • Hur lägger jag till eller tar bort mailadresser?

Maila oss på info@standardbolaginternet.se och meddela vilken mailadress som ska läggas upp så svarar vi med ett lösenord och övriga kontouppgifter. Viktigt är att beställningen kommer från en adress som kan kopplas till abonnemanget. Vi kan även göra en eller flera användare till ”administratörer” vilket innebär att ni själva lätt kan lägga till och ta bort konton, nollställa lösenord och annat.

Webbplats

  • Vart hittar jag besökarstatistiken för min hemsida?

Genom att i din webläsare ange ditt domännamn följt av ”/statistik”.

Exempel:

www.foretaget.se/statistik
Inloggningsuppgifterna är samma som för FTP-inloggning.

  • Hur ändrar jag DNS-data för min domän?

Maila till info@standardbolaginternet.se från den adress som står som kontaktadress med de ändringar du vill göra, så fixar vi det på en gång.

Domänregistrering

  • Kan jag använda å,ä,ö i mitt domännamn?

Att använda å,ä,ö i domännamn fungerar under toppdomänen .SE. Det är dock rekommenderat att även registrera motsvarande domän utan å,ä,ö då vissa mailsysten inte accepterar dessa tecken.

  • Hur får jag auktoriseringskoden för min domän?

Maila till info@standardbolaginternet.se från den adress som står som kontaktadress för domänen så svarar vi med koden. Viktigt att veta är att koden är mycket känslig och inte bör hamna i orätta händer. När vi lämnat ut koden tar Standardbolag inget ansvar för domänen längre.

  • Hur ändrar jag mailservrar?

Maila till info@standardbolaginternet.se från den adress som står som kontaktadress för domänen med de namnservrar du vill ändra till så fixar vi det på en gång.

Svenska Standardbolag AB är marknadsledande inom Bolagsfrågor och Lagerbolag.

Vi har sedan 1954 bistått svenskt näringsliv med bolagstjänster såsom att bilda och starta aktiebolag, avveckla bolag, fusionsplaner etc vid mer än 400 000 tillfällen.

Copyright © 2014, Svenska Standardbolag AB (org.nr. 556059­-8434)PresskontaktAnsvarig utgivare