Hoppa till huvudinnehållet Hoppa till sidfoten

Vad är fjärrsupport?


Vid problem kan vi guida dig med hjälp av programmet TeamViewer

Om vi inte lyckas guida dig via telefon eller mail kan vi använda fjärrsupport med programmet TeamViewer som gör att vi under en kort session kan se vad som händer på din datorskärm, parallellt med dig. 

Frågor? Maila till info@standardbolaginternet.se eller ring 023 79 23 00 så hjälper vi dig!

Hur funkar det?


  1. Klicka på Fjärrsupport-knappen.
  2. En startfil (.exe) laddas ner i din webbläsare (hamnar oftast i mappen Hämtade filer).
  3. Kör/installera startfilen.
  4. Godkänn de eventuella säkerhetsfrågor som kommer upp.
  5. Meddela oss det ID-nummer och ett lösenord som visas så att vi kan ansluta mot din dator.
  6. Du får upp en ruta om att godkänna vår anslutning.
  • Lösenordet är unikt för varje session så vi kan inte ansluta utan det och att du godkänner den specifika sessionen.
  • Enda kravet för att fjärrsupport ska fungera är att din dator har en aktiv internetuppkoppling.
  • Fjärrsupport fungerar både på Windows och MacOS.

Vi är din stabila partner för bolagsfrågor under företagets hela livslängd

Med vår kompetens och erfarenhet kan du känna dig trygg